Firemní ověření
OV (Organization Validation) jsou firemní SSL certifikáty, které obsahují informace o společnosti na základě provedené validace, která se provádí manuálně, tj. prověřuje se žadatel o certifikát a také se provádí verbální validace žadatele zavoláním na stávající telefonní číslo z veřejné databáze.
Jak probíhá validace firemního SSL certifikátu?
OV SSL certifikáty procházejí kompletním procesem manuální validace, kdy dochází k ověření majitele domény, společnosti žadatele a současně probíhá verbální validace formou telefonického ověření kontaktní osoby. Postup validace i pravidla ověření jsou pro všechny certifikační autority přibližně totožné.
- Ověření domény- Pro úspěšné splnění požadavku na ověření domény je třeba prokázat, že majitelem/správcem domény je žadatel o certifikát. Certifikační autorita doménu ověřuje zasláním validačního e-mailu totožným způsobem jako se provádí doménové validace. 
 Na výběr je podle pravidel ověření 5 e-mailových adres: admin@, administrator@, webmaster@, hostmaster@ nebo postmaster@. Je nutné mít některou ze schránek vytvořenu.
 Namísto e-mailového potvrzení lze využít alternativní validaci - vložení TXT záznamu do zóny DNS domény nebo textového souboru do datového prostoru na serveru (FTP).
- Ověření společnosti- Certifikační autorita ověřuje kompletně společnost, která žádá o certifikát, ve veřejné databázi (pro firmy v Obchodním rejstříku). Je tedy nutné, aby všechny veřejné informace byly stejné jako ve vyplněné objednávce. V případě, že není možné jednoduše validovat společnost, existují alternativní způsoby ověření například pomocí vzorových formulářů, které se volí podle situace. 
- Ověření osoby žadatele- Z důvodu vyšších požadavků na bezpečnost certifikační autority požadují po žadateli o certifikát dodání kopie OP (oboustranně) nebo PAS + selfie s tímto dokladem. Fotokopie musí být dobře čitelné, selfie vždy se stranou fotky, bez prstů na dokladu. 
- Ověření telefonu- Ověření telefonického kontaktu provádí certifikační autorita na základě autoritativní databáze 3. stran. Certifikační autorita Sectigo respektuje pouze Duns&Bradstreet (DUNS) a v české republice aktuálně zlatestranky.cz. Autority skupiny Digicert získávají údaje z telefonních seznamů jako jsou zlatestranky.cz, 1188.cz a také DUNS. - Databáze Duns&Bradstreet je celosvětová firemní databáze a tzv. D-U-N-S číslo má každá firma i OSVČ podnikatel. Záznam je zdarma a je potřeba jej zkontrolovat a případně doplnit/zaktualizovat telefonní číslo - Návod jak aktualizovat DUNS číslo. 
- Finální telefonické ověření- Pokud má CA provedena všechna ověření žadatele, provádí finální call. Toto ověření probíhá standardně v anglickém jazyce a pracovník CA se ptá na běžné věci jako název společnosti, název domény, ověřuje si, zda bylo žádáno o certifikát. Tento hovor je krátký a zvládne jej i osoba s minimální znalostí anglického jazyka. 
 Certifikační autorita Sectigo provádí automatizovaný hovor, kdy nejprve zašle e-mail s odkazem na validační stránku, kde lze vybírat termín zavolání. Nejvhodnější volba je „Call now“. Jedná se o automatizovaný proces zpětného volání, kdy je žadateli oznámen telefonicky ověřovací kód (PIN), který se vloží do formuláře.
Průměrná doba vystavení OV SSL certifikátu je 2-3 pracovní dny. Pokud jsou všechny informace dostupné a firma je zavedena a funkční, lze získat OV certifikát i za jeden den. Pokud však certifikační autorita není schopna dohledat potřebné informace, vyžádá si dodatečné ověření pomocí formulářů a vystavení certifikátu se tak prodlužuje.
Kam dál?
             Zpět na Nápovědu
            Našli jste chybu nebo něčemu nerozumíte? Napište nám!
        
